OFTE STILLEDE SPØRGSMÅL

Hvad er Kræmmergården Dragør egentlig?
En butik, hvor ganske almindelige personer kan leje en stand for en periode på mindst én uge. På denne stand kan man så sætte sine egne varer til salg. Kræmmergården Dragør tager en husleje og en provision, men håndterer derefter alt det praktiske omkring salget og afregner med standlejeren én gang om måneden.

Koster det noget at komme ind i butikken?

Nej da, det er gratis at komme ind på Kræmmergården Dragør.

Må man have hund med ind i butikken?

Ja, det må du godt, hvis du bærer din hund hele tiden. Alternativt kan du sætte din hund ned i indkøbskurven. Det er der en del, der har glæde af. Ellers har vi sat to hundekroge op udenfor, én på hver side i vores gård ved indgangen.

Er der indkøbskurve?

Ja, vi har rigeligt af indkøbskurve på hjul, som du kender det fra supermarkedet.

Skal man huske, hvilken stand varen kommer fra?

Nej, det er ikke nødvendigt. Vi kan se på varens prismærke, både hvor varen kommer fra og hvor pengene skal hen. Så du shopper bare løs.

Er der prøverum?

Ja, vi har et prøverum under trappen. Desuden har vi ét spejl mere i stueetagen, og to placeret på 1. sal.

Har I et gæstetoilet?

Ja, det har vi da. Du skal lige have nøglen udleveret ved kassen.

Kan man "prutte" om prisen?

Nej, det har vi fravalgt. Prisen står på varen og er fast. 

Kan man bytte eller returnere varer?

Kræmmergården Dragør varetager blot salg mellem sælger og køber, og ejer ikke varerne. Som udgangspunkt er varerne købt som beset og der er ingen fortrydelsesret. Kig derfor varerne godt efter og prøv dem så vidt muligt af inden køb.

Skal jeg sætte uønskede varer på plads igen?

Hvis du kan huske, hvor du tog dem, vil vi sætte pris på det. Men ellers tager du dem bare med til kassen og afleverer til os. Så sætter vi dem på plads.

Hvordan med betaling?

Du kan betale med kontanter og kort. Vi tager de fleste kort, som Dankort, VISA, VISA Electron, MasterCard etc.

FRA KØBERE

FRA STANDLEJERE

Hvordan fungerer det, hvis jeg vil leje en stand?
Du booker en stand i en periode, enten via hjemmeside, tlf, Facebook eller på Kræmmergården.

Hvornår og hvordan betaler jeg for lejen?

Inden lejeperioden starter, betaler du for din standleje enten via netbank eller i kassen på Kræmmergården.

Hvornår kan jeg få prismærker og hvor mange?

Når du har betalt din standleje og din lejeperiode nærmer sig kan du afhente dine prismærker. Du kan få alle dem du skal bruge, og løber du tør siger du bare til i kassen.

Hvordan gør jeg med de prismærker?

Typisk tager du mærkerne med hjem og prismærker alle dine varer. Det er lidt hyggeligere end at stå på Kræmmergården og gøre det.

 

Hvad skal jeg tage for mine varer?

Det er et rigtigt godt spørgsmål. Det gode råd fra vores side er: Tænk over, hvad du ville give for dine varer, hvis du kom ind i butikken og så dem?

Hvordan starter jeg så?

På den aftalte dag og tidspunkt ankommer du med dine varer og sætter dem op på din stand. Når du syntes, at standen er fin, er du færdig og kan tage hjem.

Hvordan slutter jeg så?

Når lejeperioden er slut, afhenter du dine resterende varer.
 

Hvad nu, hvis jeg gerne vil forlænge min lejeperiode?

Vi vil rigtig gerne forlænge din lejeperiode, hvis du ønsker det. Men vi har som udgangspunkt ikke reserveret din stand til dig, efter din periode er slut. Er den ledig, kan du forlænge. Er den ikke, må vi se, om der er en anden til dig.

Hvordan med afregning til mig?
Vi afregner dit varesalg til dig én gang for hver kalendermåned. Pengene bliver sat direkte ind på den bankkonto, du har oplyst til os.

Kan jeg følge med i mit salg?

Det kan du godt. Ved tilkøb af "Loppestatus" kan du online følge med i dit varesalg i samme tempo, som det bliver registreret på Kræmmergården. Alternativt kan du spørge, når du er på Kræmmergården. Det sidste koster ikke noget.

Må jeg sætte nye varer på standen, efterhånden som der bliver plads?

Ja, det må du godt. Det er din lille butik i hele din lejeperiode.

Må jeg fjerne varer fra min stand, hvis jeg har fortrudt salget af dem?

Ja, det må du også godt. Hér vil vi dog godt lige være med. Henvend dig venligst i kassen og vis, hvad du vil tage med hjem.

Skal jeg selv have bøjler med?

Vi foreslår, at du låner vores. Det er nemmere for alle. Der kan være enkelte stykker tøj (pels, jakkesæt etc.), hvor du gerne vil bruge egen bøjle. Det er helt ok, bare du accepterer, at bøjlen går med tøjet hjem til den nye ejer.

Kan jeg dele en stand med en ven/veninde?

Ja, det kan du godt. I kan aftale hver jeres priser og så selv finde ud af jeres indbyrdes regnskab. Så er det gratis. Mod en mérpris kan I også vælge at få oprettet to kundenumre til standen, og få hver jeres prismærker. Så håndterer vi regnskaberne for Jer.

Må jeg sætte nogle varer udenfor standen?

Nej, du skal holde dig på din stand. 

Hvad, hvis jeg har møbler, jeg gerne vil sælge?

Måske det så er en mulighed for dig at leje en gulvstand (120 140 cm) ? Her kan du sætte mindre møbler mm, men ikke tøjstativer fyldt med tøj. Kig gerne på vores Galleri-side for inspiration.

Hvad, hvis jeg har billeder?

Så har vi både små (55 cm)  og store (115 cm) billedhylder, du kan leje. Kig igen på vores Galleri-side for inspiration.

Sælger man godt?

Det er vores oplevelse, at de fleste kunder er godt tilfredse med deres salg. Vi har dog også enkelte, som er blevet skuffet over et mindre godt salg.

Generelt kan vi sige, at de kunder hvor udgangspunktet er, at de ikke selv skal bruge varerne og gerne vil have, at deres varer får et nyt liv hos en ny ejer, og derfor sætter priserne rimeligt, de sælger godt.

Nå, men er der så ikke nogle stande, der sælger bedre end andre?

Nej. Standene sælger lige godt. Det er standlejerne, der sælger forskelligt. Husk kunderne kommer, om muligt, rundt i hele butikken. De ved jo ikke, hvor "guldet" er henne. Det er det, der gør det spændende hver gang. 

Skal man holde orden på sin stand?

Du skal ikke nødvendigvis, men det kan være en rigtig god idé. Kendetegnende for de standlejere, der sælger godt er, at de både har gode varer til rimelige priser, og at de har en overskuelig stand, som med jævne mellemrum bliver ryddet op. Det lokker køberne til.

Hvad nu hvis jeg ikke selv kan holde min stand i orden i et stykke tid?

Så er det et muligt tilkøb, således at vi holder orden på standen for dig.

Hvem har ansvaret for mine varer placeret på Kræmmergården Dragør?

Varerne står på Kræmmergården under dit ansvar. Vi passer godt på dem, men vi kan ikke garantere for svind, eller for om de går i stykker.

Har I videoovervågning?

Ja, utallige steder, oppe og nede. Så husk at smile, når du er på Kræmmergården.

Kan jeg få nogle varer i aflåst glasmontre?

Ja, det kan du godt.  1-2 varer pr. stand du har. Salgspris mindst kr. 100,-

Kan jeg få alarmer på nogle af mine varer?

Ja, det kan du og det kan være en god idé. For priser se her.

Hvordan fungerer det med rabatskiltene?

Hvis du ønsker at holde udsalg på din stand og gerne vil være fri for at rette priserne, kan vi tilbyde 25, 50 eller 75% rabat på alle varer på din stand. Vi opdaterer vores IT system med rabatten og sætter et skilt på standen, så køberne kan se det.

Jeg har et firma. Kan jeg sælge mine varer hos Jer?

Som udgangspunkt kan momsregistrerede erhversdrivende godt leje stand på Kræmmergården. Der gælder lidt særlige vilkår. Se betingelsernes sidste afsnit.

KRÆMMERGÅRDEN DRAGØR APS

Søndre Kinkelgade 27, 2791 Dragør

info@kræmmergården.dk  |   Tlf: 28 87 75 52

Alternativ email: info@xn--krmmergrden-38ah.dk

ÅBNINGSTIDER

Man-Fre kl. 10-18

Lør-Søn &

helligdage kl. 10-16 

FASTE LUKKEDAGE

1. jan

23. - 26. dec

31. dec 

FØLG OS
  • Facebook - White Circle
  • Hvid Instagram Icon